Najlepsza pora treningu na masę i siłę!

facetolNajpierw masa
Jeżeli chcesz zbudować wysokiej jakości masę mięśniową ćwicz o godzinie 14. Według najnowszych badań naukowych właśnie o tej godzinie są największe szanse na osiągniecie bardzo dobrych efektów treningowych. Po pierwsze, ciało jest rozgrzane, więc spada ryzyko wystąpienia kontuzji. Po drugie, ćwiczenia wykonywane we wczesnych godzinach popołudniowych pomagają zredukować apetyt. W związku z tym po ich zakończeniu chęć podjadania jest mniejsza.

Potem siła
Według najnowszych doniesień szczyt wytrzymałości przypada na późne godziny popołudniowe. A konkretnie chodzi tu o przedział godzinowy pomiędzy 16 a 19. Wtedy metabolizm działa na podwójnych obrotach. Serce pompuje więcej krwi, poziom hormonów jest stabilny, wzrasta wytrzymałość organizmu. Oprócz tego wzrasta temperatura ciała, na skutek czego maleje ryzyko kontuzji. jest to bardzo istotna informacja dla osób, które ćwiczą siłowo, ponieważ taki trening wymaga większego wysiłku.
Zaletą późno wykonywanych ćwiczeń jest również to, że działają odprężająco. sloikPozwalają pozbyć się stresu i zapewniają regularny sen. Pomagają utrzymać wewnętrzny zegar biologiczny w organizmie poprzez redukcję stresu i wyciszenie. Nie należy jednak przesadzać z intensywnością treningu – wówczas możemy uzyskać odwrotny efekt. Warto pamiętać o tym, że po zakończonym treningu wieczornym Twój organizm nie będzie spalał kalorii w takim tempie jak rano. W trakcie snu metabolizm znacznie spada.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *