Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

powodzKażdy z nas popełnia błędy. W końcu to właśnie na nich się uczymy.. Ale siłownia jest miejscem, w którym szczególnie powinniśmy się pilnować! Trening z dużym obciążeniem to nie zabawa! I naprawdę trzeba uważać! Po pierwsze, może przyczynić się do braku efektów. Po drugie, możesz wyrządzić sobie krzywdę! Zapoznaj się z listą najczęściej popełnianych błędów na siłowni i wyciągnij wnioski!

Nie zapominaj o rozgrzewce!

Rozgrzewka to jeden z najważniejszych elementów treningu. Niestety wiele osób o niej zapomina. Skutki takiego postępowania mogą być naprawdę bardzo poważne. Nieodpowiednio rozgrzane mięśnie są bardziej narażone na kontuzje. Odpowiednia rozgrzewka zmniejszy ryzyko ich wystąpienia i sprawi, że Twój trening będzie bardziej efektywny.

hentleZbyt duża liczba powtórzeń

Wydaje Ci się, że im więcej czasu spędzisz na siłowni, tym lepsze rezultaty osiągniesz? Błąd. Intensywność treningu powinna być dostosowana do indywidualnych predyspozycji organizmu. Trening powinien wywoływać zmęczenie, a nie wyczerpanie!

Rozciąganie

Tylko po treningu! Stretching poprawia wydolność ruchową stawów i zapobiega powstawaniu urazów. Wykonywany przed treningiem, zmniejsza stabilność i zwiększa ryzyko kontuzji.

Zbyt duże obciążenie!

Wiem, ze zazdrościsz swoim kolegom, że biorą po 100 kg na klatę. Ty też możesz silkatyle podnosić, ale nie od razu! Lepiej zacząć od minimalnych obciążeń (dostosowanych do Twojej wagi i możliwości), a wykonywać większą liczbę powtórzeń. Na wszystko przyjdzie czas – na spacer farmera również. 😉

Nieodpowiednia technika

Przysiady, brzuszki – ćwiczenia z którymi mamy do czynienia od podstawówki… Ale zastanów się czy wykonujesz je poprawnie? Źle wykonywane nie przyniosą efektów, wręcz przeciwnie – kontuzję! Dlatego zanim zaczniesz wykonywać przysiady z ciężarami – rób je na sucho (bez obciążenia) i zapytaj się trenera, czy  ćwiczysz prawidłowo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *