Dieta na masę

maskaBudowanie masy mięśniowej to nie tylko ciężki trening, ale również odpowiednio zbilansowana dieta. Jeżeli zależy Ci na wyrzeźbieniu sylwetki musisz zadbać o proporcje. Jeść odpowiednią ilość białek, tłuszczy i węglowodanów. Spożywaj minimum 4 posiłki dziennie. Zadbaj o ich regularność. Śniadanie zaczynaj o porządnej dawki węglowodanów, najlepiej tych pełnoziarnistych. Dzięki temu składniki odżywcze będą się lepiej wchłaniać, a Twoje treningi na siłowni będą bardziej efektywne. Z kolei kolacja powinna być białkowa. Białko wspomaga wzrost i regenerację mięśni oraz zapobiega odkładaniu się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Najlepszym źródłem węglowodanów są chude mięso (drób), produkty mleczne, jajka. Zaleca się spożywanie co najmniej 1,6 g białka na jeden kilogram masy ciała! Jeżeli chodzi o tłuszcze, postaw na te zdrowe – znajdziesz je w oliwie z oliwek, orzechach i rybach. Warto również wspomóc się suplementami diety na masę. Ważne jest również wypijanie odpowiedniej ilości płynów. Najlepiej pod postacią wysokozmineralizowanej wody i napojów izotonicznych. Nie możesz również zapomnieć o regeneracji! Bez niej mięśnie nie urosną! Na siłowni, nie popadaj w rutynę! Zadbaj o to aby Twoje treningi były zróżnicowane! Podsumowując, podstawą w budowaniu masy mięśniowej jest dieta – oparta na dodatnim bilansie kalorycznym. Pozostałe czynniki, takie jak: ćwiczenia i suplementacja mają za zadanie wzmocnić efekt oraz odpowiednio wymodelować sylwetkę.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *